Friday, May 10, 2013

Saya cerita, awak baca.

Assalammualaikum & salam jumaat,

Bila agaknya kali terakhir kita bersua? Tanda tanya yang muncul buat seketika. Mengimbas memori di ingatan. Mungkin semasa ketiadaan air. Bilakah itu ya? Ermm. Awal bulan kut. Haih. Kenapa dan mengapa. Janganlah ditanya. Pasti jawapan yang terpacul 'entah'. Sukar mencari punca. Adakah ia semakin pudar. Keduanya tidak mahu perbaiki. Bukan. Masing masing mungkin kesibukan. 

Kini kita dalam kesamaran itu. Bila ia akan kembali cerah, itu aku pun tak pasti. Kau kata kau usahakan, tapi sepertinya tidak. Terkadang itu, aku rela bersendiri. Terlalu banyak yang harus difikirkan selain cerita ini. Sepi tidak bermakna hilang, sepi itu tanda memberi peluang. Cuba faham.

Saki baki perit dihati masih berbekas. Tidak tahu bagaimana cara untuk melenyapkan. Sesungguhnya aku rasa ianya tidak kuat. Bukan aku yang memadamnya. Bila difikir, dimana silapnya? Persoalan itu, hanya kau yang tahu. Mungkin juga aku sepertinya telah putus asa. Hurm. Mungkin juga. Aku tidak kesah. Selagi adanya rasa, ku turutkan jua.

Seperti yang aku pinta, pupukkanlah kembali jika tidak mahu kehilangan. Semaikanlah, hidupkanlah bait bait cinta. Sejujurnya aku tidak rasa. Mungkin satu ketika dahulu ya, tapi seperti iklan ditelevisyen, dunia semakin berubah, manusia turut berubah sama. Jika kau alpa, engkau yang tertinggal.

Jika engkau yang ku maksudkan membaca. Fahamilah sebaiknya.





Lots of love,
Natasha :)

0 orang berkata: