Sunday, March 28, 2010

Santapan jiwa.

Hidup ini sememangnya indah. Di lukis dengan pelbagai kenangan, yang pahit mahupun manis. Namun begitu, kenyataannya hidup ini selalu tak seindah yang disangka. Walaupun ia tak seindah ciptaan ilahi yang luas terbentang ini, ianya masih semanis gula kapas, sepahit sayur peria. Hidup bagai kain putih yang diwarnai dengan liku-liku kehidupan. Sebagaimana kita mendidik dan menjaga maruah dan harga diri, begitulah warna hidup yang akan kita lalui.

Saturday, March 27, 2010

Bila diri dipersalahkan, siapa yang menanggung siksa?

Menasihati, memberi petunjuk, memberi petunjuk. Adakah itu satu kesalahan? Namun mengapa mereka sering memberi tanggapan yang salah tentangnya. Kenapa begitu berat untuk diperkatakan. Tapi aku hanyalah manusia biasa yang tidak terlepas dari sebarang kesilapan dan dosa. manusia yang lemah lagi tidak sempurna ini hanya mampu untuk menunjukkan jalan yang lurus kembali ke pangkal jalan. Namun begitu,kabaikan ku disalah tafsirkan oleh orang sekeliling dan juga dirimu. Haih, sesak dada ini untuk bernafas. Sebegitu payahnya dugaan yang melanda.

Hari itu telah tiba!

Hari itu telah tiba. Walaupun berat untuk aku menerima, namun aku tetap akur. Namun kata nya yang selalu mengingatkan ku "U, i tak lama pun kat sana. 3bulan je. Nanti i balik okay". Kata nya yang menyejukkan hati,namun hatiku terus bergelora dengan perasaan yang bercampur gaul.

wahai sang angin,
pergi lah kau membawa dia dengan selamat,
pergi lah kau membawa perasaan yang tiada kepastian ini,
pergi lah kau diiringi doa dari diriku ini.

wahai penglipurlara,
pergi lah kau dengan niat yang suci,
pergi lah kau tanpa ditangisi,
aku disini tetap menanti.

wahai kekasih hati,
jangan lah kau lupakan daku disini,
simpan lah rindu pembakar semangat,
semoga ia jadi peneman.

tashanajwa.

Sunday, March 7, 2010

Sepatu kerja!

Kepenatan setelah hampir 2 bulan bekerja. hehe. Tapi berbaloi la jugak en. Macam iklan celcom tuu. Btw, nak story story nie. Setelah sekian berkurun blog nie ditinggalkan tanpa diupdate, kini tasha dapat story baru you. Haha. Jadi kepochi sat. Tasha pun tak tau la nak cerita macam mane nie. Tasha bukan nak cakap tasha baik ke apa. But kenapa, some people iri hati sangat bila tengok orang lain. Tak baik tau. Kasut kerja tasha kene rembat woi,bukan kasut je kene, tshirt pun dia angkutnya skali. Haih. Apa la nak jadi dengan orang zaman sekarang. Nak kata miskin sangat, berduit. Nak kata barang branded, cikai je. Apa la salah kasut aku tuu. Kepada korang yang membaca cerita kasut ku yang hilang nie, xpayah la nak ngambik kasut orang lain. Kasut ada bau kaki pun boleh jadi en. Hish. Okay lah. Nnt tasha post lagi.


ps: jangan curi2,allah marah. :)