Saturday, October 29, 2011

Jodoh itu sentiasa ada..

Assalamualaikum,

Jodoh. Topik yang sangat hangat buat masa sekarang ni. Hurm.. Entah la. Semenjak banyak benda yang dah jadi. Tiba-tiba ramai pula yang persoalkan tentang jodoh. Kadang-kadang aku hanya mampu tersenyum saja. Yela, apa lagi yang nak di komen kan tentang jodoh ni. Benda dah tersuratkan. Ada yang family sanggup "buat" orang demi nak satu kan anak-anak jorang ni. Tapi bagi aku, kenapa perlu buat macam tu kalau kau percaya pada ketentuan takdir. Entah la, zaman dah serba canggih tapi masih ada lagi orang yang berfikiran cetek. Jodoh tu ada kat mana-mana. Bagi aku, kalau kau dah usaha dan tawakal. Insyallah dapat lah seperti mana yang kita usahakan. Alam perkahwinan bukannya sesuatu yang boleh main pakai taram je. Perkahwinan adalah satu peringkat yang perlukan tahap kesabaran yang tinggi, kepercayaan dan juga satu tanggungjawap yang besar. Kalau kau rasa dah mampu untuk bagi makan anak dara orang, why not kan. Kalau orang lain sibuk bertunang, berkahwin. Aku gembira untuk melihat kebahagiaan tu. Kenapa perlu rasa iri hati melihat kebahagiaan orang lain kan. Awak pun boleh jadi macam tu as long as berusaha. Tuhan tu sentiasa ada untuk membantu. 


P/s * hanya sekadar luahan hati okay :)


Lots of love,
Natasha :)

2 orang berkata:

Elie Lily said...

adik..u r soo young untuk pikir pasal ni..kak Elie pun baru seminggu breakup, he left me after 3 years we've been together! :(

sometimes terpikir jugak pasal jodoh ni semua, tapi bila ingat, ini semua kerja Tuhan..kita tak boleh lawan n tak boleh kacau! just ikot flow DIA, n sure u akan dapat sinar bahagia at the end! so no worries kan? :)

tashanajwa said...

betul tu. but then ada orang stil tak percaya pasal jodoh sampai perlu bomoh2 kan orang. tak patutkan macam tu. :)

Daisypath Friendship tickers